Våra gästers och medarbetares säkerhet är viktig för oss

Vi vill att du som besöker oss ska känna dig trygg med att vi vidtar rekommenderade åtgärder med tanke på coronaviruset covid-19. Nedan följer beskrivning av våra rutiner och riktlinjer för våra gäster och medarbetare.

En trygg upplevelse på vårt hotell

Detta gör vi för att skapa en trygg upplevelse:

  • Vi har vidtagit extra hygienåtgärder på hotellet med desinficerande medel på de ytor riktlinjerna råder.
  • Som komplement till handtvätt tillhandahåller vi på utvalda platser handsprit för gäster och personal som rör sig på hotellet.
  • Samtlig personal är anställd av hotellet och har gedigen utbildning inom just sitt arbetsområde för att kunna säkerställa högsta möjliga kvalitet.
  • Vi har gått ut till samtliga medarbetare med detaljerad information om viruset och våra skärpta rutiner kring detta.
  • Vi följer Folkhälsomyndighetens rekommendationer gällande karantän och har tagit fram en resepolicy med anledning av viruset.

 

Restaurangen:

  • Vi följer samma medvetna hygienrutiner som alltid, nu skärpta med ytterligare desinficerande medel på utsatta ytor.
  • Vi serverar dig som gäst endast vid bordet så att inga köer ska bildas. Tänk på avståndet till din nästa.
  • Vi har för aktuellt läge satt ett lägre maxantal i restaurangen, med möjlighet till att sitta avskilt. 
  • Vill du hellre ta med maten erbjuder vi nu även take away.
  • Du kan även få mat levererad till rummet utan extra kostnad.

 

Konferens:

  • Säg till om ni hellre vill ha er fika serverad i lokalen så ordnar vi det.
  • Det finns möjlighet för din grupp att sitta avskilt i restaurangens chambre sèparée.

 

Hos oss sker många möten både mellan gäster och medarbetare, vi ber alla att tänka på:

  • Ta inte varandra i hand. 
  • Tvätta händerna med varmt vatten och tvål ofta och komplettera gärna med handsprit. 
  • Undvik att röra vid ögon, näsa och mun.
  • Hosta & nys i armvecket, ingen annanstans.
  • Tänk på avståndet till din nästa.
  • Känn efter en extra gång om du känner dig sjuk, överväg att stanna hemma om du känner symptom.

 

Avvikande bokningsregler

Under rådande hälsosituation erbjuder Hôtel Eggers följande bokningsregler för bokningar som görs under mars och april: 

  • För privatbokningar ges möjlighet att avboka upp till 24 timmar innan bokad vistelse med 100% återbetalning. 
  • Vid nybokning av konferens- och gruppbokningar ges möjlighet att avboka upp till 7 dagar innan bokad vistelse med 100% återbetalning. 

Vår bokningsavdelning hjälper dig vid ombokning till annat datum eller om du väljer att avboka din vistelse. Våra gästers säkerhet och rätt till en trygg upplevelse hos oss är vår absoluta prioritet och vi gör vårt yttersta för att svara på frågor och göra din vistelse till det bästa.

OTA: Har du bokat via en så kallad OTA (Online Travel Agency likt Expedia, Booking, Hotels.com osv.), vänligen kontakta dem direkt för om- eller avbokning.

 

Information gällande corona/covid-19

Vi följer noggrant händelseutvecklingen och FOLKHÄLSOMYNDIGHETENS ALLMÄNNA REKOMMENDATIONER ›

 

Ta hand om dig och varmt välkommen till oss om du är frisk och kry!

Proud with passion pin 2019

Proud with Passion

Vår egen kvalitetsstämpel som påminner oss att leverera glädje och service utöver det vanliga för att du som gäst ska trivas extra bra hos oss!

Vårt CSR-arbete

Här kan du läsa om vad vi gör för att ta ansvar för hur vi påverkar samhället, ur såväl ett ekonomiskt, miljömässigt som socialt perspektiv.