Proud with Passion - vår egen kvalitetsstämpel

Personalen är vår viktigaste och käraste tillgång på Hôtel Eggers. Inga tapeter, sköna sängar eller desserter i världen kan mäta sig med det varma bemötande vi har mot både våra gäster och mot varandra.

Personalen är vår styrka

Vi har som ambition att ge fulländad service med det där lilla extra som får dig som gäst att ha en skön känsla i magen långt efter att du har lämnat oss.

För att inspirera vår personal till riktigt god service har vi satt en egen kvalitetsstämpel på vår service. Proud with Passion är namnet vi har valt för att hylla yrkesstoltheten och passionen för vårt arbete. Det påminner oss varje dag att leverera glädje och service utöver det vanliga för att du som gäst ska trivas extra bra hos oss!

service på eggers hotell i göteborg

Proud with passion

Det är namnet vi har valt för att hylla yrkesstoltheten och passionen för vårt arbete.

Proud with passion pin 2019

Kvalitetsstämpeln

Den påminner oss varje dag om att leverera glädje och service utöver det vanliga för att du som gäst ska trivas extra bra hos oss!

Personalen

Vår käraste tillgång på hotellet.

Personal på eggers hotell i göteborg

Vår ambition

Är att ge fulländad service med det där lilla extra som får dig som gäst att ha en skön känsla i magen långt efter att du har lämnat oss.

Nominering

Dagligen nominerar vi våra kollegor med Proud with Passion-kort om de har gett extra bra service till en gäst

Service & Kamratskap

Vi nominerar för att uppmärksamma och ge varandra beröm och uppmuntran till excellent service och kamratskap.

Sammanhållning

Det skapar en fin gemenskap och stärker sammanhållningen på hotellet.

Gemenskap

Vi har regelbundna konferenser och events som stärker avdelningarna sinsemellan och ger en fin gemenskap mellan personalen på våra tre hotell.

Fråga oss gärna!

Är du nyfiken på att veta mer så fråga gärna oss vid ditt nästa besök. Vi berättar mer än gärna om Proud with Passion.

Service utöver det vanliga

Dagligen nominerar vi våra kollegor med Proud with Passion-kort om de gett extra bra service till en gäst. Detta för att uppmärksamma varandra och ge varandra beröm och uppmuntran till excellent service och kamratskap. Det skapar en fin gemenskap och stärker sammanhållningen på hotellet.

 

Inspirerande konferenser och event

Vi har regelbundna konferenser och events som stärker avdelningarna sinsemellan och ger en fin gemenskap mellan personalen på våra tre hotell. Under 2019 tog hela personalstyrkan nattåget upp till Åre för att konferera, reflektera och arbeta med hållbarhet.

Denna resa fick många att se vårt vackra land med nya ögon. Tänk så mycket det finns att uppleva i vårt närområde. Inte behöver en ta flyget till andra länder när det finns så mycket magiskt här hemma!

Är du nyfiken på att veta mer så fråga gärna oss vid ditt nästa besök. Vi berättar mer än gärna om Proud with Passion och vi hoppas även att Du som gäst märker av den härliga stämning som råder på hotellet.

Några av alla nomineringar


Personal på eggers hotell i göteborg

Elica letade upp boardingpass

Elica fick ett Proud with passion-pris då hon hjälpte en gäst som råkat slänga sina boardingpass i soporna. Hon ställde sin lunch åt sidan och såg till att leta rätt på korten så att gästen kunde komma med sitt flyg. Det gjorde gästen otroligt tacksam och det tyckte vi såklart var värt extra uppmärksamhet.

Kocken fixade biffen

Eller rättare sagt schnitzeln. Förr om åren hade Eggers ofta kalvschnitzel på menyn. En gäst som skulle fira sin 70-årsdag på Hôtel Eggers hade ätit schnitzel hos oss för många herrans år sedan och sett fram emot att äta den igen lagom till födelsedagen. Du kan tro att han blev besviken när den inte serverades just nu. Vilken tur för gästen att Aron arbetade i köket denna dag, för han fixade nämligen en schnitzel åt vår jubilar trots att den inte stod med på menyn.

Bra teamarbete och snabbt agerande

Gabriella och Maud blev nominerade för att de så fantastiskt insåg att en gäst behövde medicinsk omvårdnad trots att han själv inte ville eller insåg det. Gästen blev hämtad på hotellet och blev sedan kvar på sjukhuset ett antal dagar. När gästen senare kom hem från sjukhuset kom han med blommor till personalen som tack för fin hjälp.
Kökschef Pierre i köket på Hotel Eggers i Göteborg

Tänker på hållbarhet

Vår kökschef Pierre blev nominerad för att med passion för sitt yrke och hållbarhet skapar han en dessert av överblivna semlor som blivit en liten semmelkräm toppad med choklad crumble. Vi blir så glada att man tänker hållbart hela tiden - det är passion för det man tror på.

Kollegor som peppar varandra

Abdu, Asmir och Nasir blev nominerade för att de tillsammans peppar varandra och kämpar på och bär ner tunga saker från vinden hela dagen då hissen inte fungerade. Trötta och på darrande ben håller de ändå humöret uppe och slutför arbetet i tid.

Johanna erbjöd skoputs

Gästen som stod i incheckningskön frågade om det fanns någon skoputsmaskin varpå Johanna direkt svarar "Nej, det har vi inte, men jag kan putsa dina skor om du vill" vänder sig om och tar upp skoputs och trasa ur lådan bakom sig. Snyggt!